رواج استفاده از اینترنت اشیاء در آمریکا
از سال ۲۰۰۴ که مقوله‌ای به اسم اینترنت اشیاء (IoT) در گوگل ترندز پدیدار شد، تا کنون این تکنولوژی تحولات بسیاری را شاهد بوده است و امروزه می‌توان از آن به عنوان یکی از رویدادهای اصلی محافل فناوری اطلاعات در کشورهای مختلف جهان نام برد.
رواج استفاده از اینترنت اشیاء در آمریکا

از سال ۲۰۰۴ که مقوله‌ای به اسم اینترنت اشیاء (IoT) در گوگل ترندز پدیدار شد، تاکنون این تکنولوژی تحولات بسیاری را شاهد بوده است و امروزه می‌توان از آن به عنوان یکی از رویدادهای اصلی محافل فناوری اطلاعات در کشورهای مختلف جهان نام برد. با این حال، آمار نشان می‌دهد که این موضوع در آمریکا و کانادا از شدت بیشتری برخوردار بوده است. به گزارش فوربس، طبق مطالعات IAB در حال حاضر دو سوم آمریکایی‌ها در منازل خود از دستگاه‌های متصل به اینترنت استفاده می‌کنند.

طبق این گزارش، در آمریکا ۲۸۸۸ کسب‌وکار با داشتن ۳۴۲ هزار پرسنل، در حوزه اینترنت اشیاء مشغول به فعالیت هستند. این شرکت‌ها ۱۲۵ میلیون دلار سرمایه به دست آورده‌اند و سود آنها نیز بیش از ۶۱۰ میلیارد دلار است. تعداد این شرکت‌ها در کانادا به ۱۴۰ مورد می‌رسد. بخش عمده فعالیت‌های این مراکز به حوزه‌های هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، بهداشت و درمان، خانه‌های هوشمند و امنیت اطلاعات منحصر است. 

بر اساس این گزارش، سازمان‌ها برای حفظ اطلاعات و مقابله با چالش‌های امنیتی در IoT، تا کنون حدود ۷.۱ میلیارد دلار هزینه کرده‌اند. به احتمال قریب به یقین، در آینده این روند با شدت ادامه خواهد داشت. 

تهران، خیابان شریعتی، خیابان ظفر، بلوار آرش
0919 5305100 ارتباط با مشتریان