قوی ترین کامپیوتر جهان با توان اگزابایت ساخت ایالات متحده
نشنال سافت - ایالات متحده آمریکا بیش از ۲۵۸ میلیون دلار را ظرف سه سال آینده سرمایه‌گذاری می‌کند تا بتواند یک ابر کامپیوتر بسازد.
قوی ترین کامپیوتر جهان با توان اگزابایت ساخت ایالات متحده

ایالات متحده آمریکا بیش از ۲۵۸ میلیون دلار را ظرف سه سال آینده سرمایه‌گذاری می‌کند تا بتواند یک ابر کامپیوتر بسازد.

«ریک پِری» وزیر انرژی آمریکا روز گذشته اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد این پول را در اختیار شرکت‌های AMD ،Cray ،HPE ،IBM ،Intel و Nvidia بگذارد تا بخش سخت‌افزار، نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های مخصوص ابر کامپیوتر ساخته شود.

به گزارش وب‌سایت Zdnet، شرکت‌های مذکور دست کم ۴۰ درصد از هزینه ساخت این ابرکامپیوتر را پرداخت می‌کنند تا در مجموع سرمایه‌گذاری برای ساخت قوی‌ترین ابر کامپیوتر آمریکا به ۴۳۰ میلیون دلار برسد.

پِری در این خصوص گفت: «ادامه فرآیند کنونی برای رهبری بازار جهانی ابر کامپیوترها توسط آمریکا برای امنیت و شرایط اقتصادی ما لازم و ضروری به نظر می‌رسد».

این سرمایه‌گذاری در قالب «طرح محاسباتی Exascale» از سوی وزارت انرژی آمریکا پرداخت می‌شود و مبتنی بر برنامه جامع PathForward پیش می‌رود. هدف از این طرح ساخت دست‌کم یک ابر کامپیوتر با توانایی پردازشی اگزابایت تا قبل از سال ۲۰۲۱ است.

«پائول مِسینا» مدیر پروژه Exascale گفت: «فعالیتی که بر اساس برنامه PathForward آغاز شده است معماری حافظه‌ای نوآورانه، سیستم ارتباطات داخلی فوق پرسرعت، سیستم‌های قابل اعتماد پیشرفته، و افزایش توان پردازشی را ارائه می‌دهد و همه این موارد بدون افزایش مصرف انرژی صورت می‌گیرد».

تهران، خیابان شریعتی، خیابان ظفر، بلوار آرش
0919 5305100 ارتباط با مشتریان