معرفی الگوریتم صاریغ گوگل
الگوریتم پاسم یکی از الگوریتم های سئو گوگل می باشد که در سال 2016 ارائه شد.
معرفی الگوریتم صاریغ گوگل

گوگل هر بار با دادن الگوریتمی جدید و آپدیت های آن تحول عظیمی در نتایج سرچ ایجاد می کند به طوری که امروزه برای داشتن سایتی که از لحاظ سئو بهینه باشد و در صفحه اول نتایج ظاهر شود هزینه های سنگین و کارهای فراوانی صورت می گیرد و به موضوع بسیار مهمی در دنیا تبدیل شده است.

شرکت طراحی وب سایت ما به شما پیشنهاد می کند که با خواندن مطالب الگوریتم ها و کسب اطلاعات بیشتر، طراحی وب سایت و سئو و بهینه سازی سایت خود را به ما واگذار کنید.

در مقاله قبلی از نشنال سافت، الگوریتم RankBrain گوگل را بررسی کردیم.

حال الگوریتم دیگری به نام الگوریتم Possum گوگل را مطرح می کنیم.

الگوریتم Possum گوگل در سپتامبر سال 2016 ارائه شد. این الگوریتم تصمیم می گیرد که کسب و کار در نتایج جستجو محلی نمایش داده شود یا نه.

الگوریتم Possum گاهی اوقات لیست های کسب و کار را از نتایج جستجو فیلتر می کند. این به این معنی است که برخی از کسب و کارهای محلی همیشه برای یک جستجو ظاهر نمی شوند.

اگر شما بیش از یک صفحه کسب و کار Google My Business (GMB) دارید یا اگر لیست شما به دلیل تغییر NAP (نام، آدرس و شماره تلفن) تکرار شود، گوگل سایت شما را از نتایج حذف و فیلتر می کند.

"Possum" بر این نوع کسب و کارها تأثیر می گذارد:

1. کسب و کار خارج از محدوده شهر

برای کسب و کارهای محلی دشوار است که اگر در آن مکان نیستند با کلمات کلیدی مبتنی بر مکان، خود را معرفی و در نتایج نمایش داده شوند. به عنوان مثال، اگر یک پیتزا فروشی در خارج از شهر تهران قرار داشته باشد، برای این کسب و کار، دشوار است که در نتایج جستجوی «پیتزا در تهران» نمایش داده شود.

به روز رسانی الگوریتم «Possum» این را تغییر داده است. در حال حاضر، کسب و کارها می توانند در این نوع از جستجوها نمایش داده شوند، حتی اگر در خارج از شهر باشند .

2. کسب و کارهایی که در همان آدرس (یا در همان ساختمان) به عنوان یک کسب و کار مشابه قرار دارند.

اگر دو کسب و کار مشابه در یک ساختمان قرار داشته باشند، احتمالاً در نتایج جستجو یکی از آن ها نمایش داده نخواهد شد.

به عنوان مثال، اگر دو دندانپزشک در یک ساختمان پزشکان مطب داشته باشند (حتی اگر آنها با یکدیگر همکاری نکنند)، احتمالاً یکی از آن ها جز نتایج نمایش داده نخواهد شد. گوگل همیشه سعی کرده است لیست های تکراری را فیلتر کند.

3. کسب و کار متعلق به همان شرکت مادر

یکی از متخصصان SEO معتقد است که اگر یک دندانپزشک که در یک شهر، دو مطب دارد یکی از مطب هایش را در هر زمانی که جستجو کند، در نتایج مشاهد نمی کند. این اتفاق احتمالاً به این دلیل است که حتی اگر دو مطب دارای NAP و وب سایت های مختلف باشند، باز هم هر دو متعلق به یک فرد هستند.

این موضوع درباره شرکت ها هم صدق می کند.

در مقاله بعدی یکی دیگر از الگوریتم های گوگل به نام الگوریتم شاهین گوگل را معرفی خواهیم کرد.

یکی از خدمات نشنال سافت سئو و بهینه سازی وب سایت و بالا بردن رتبه وب سایت در موتور های جستجو می باشد.

شما می توانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان سئو با شماره 021-26420097 تماس بگیرید و یا درخواست تماس خود را از طریق فرم تماس با ما ارسال نمائید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تهران، خیابان شریعتی، خیابان ظفر، بلوار آرش
0919 5305100 ارتباط با مشتریان