معرفی الگوریتم هوش مصنوعی گوگل
الگوریتم هوش مصنوعی گوگل یکی از الگوریتم های سئو گوگل می باشد که در سال 2015 ارائه شد.
معرفی الگوریتم هوش مصنوعی گوگل

گوگل هر بار با دادن الگوریتمی جدید و آپدیت های آن تحول عظیمی در نتایج سرچ ایجاد می کند به طوری که امروزه برای داشتن سایتی که از لحاظ سئو بهینه باشد و در صفحه اول نتایج ظاهر شود هزینه های سنگین و کارهای فراوانی صورت می گیرد و به موضوع بسیار مهمی در دنیا تبدیل شده است.

شرکت طراحی وب سایت ما به شما پیشنهاد می کند که با خواندن مطالب الگوریتم ها و کسب اطلاعات بیشتر، طراحی وب سایت و سئو و بهینه سازی سایت خود را به ما واگذار کنید.

در مقاله قبلی از نشنال سافت، الگوریتم موبایل گدون گوگل را بررسی کردیم.

حال الگوریتم دیگری به نام الگوریتم RankBrain گوگل را مطرح می کنیم.

گوگل برای سیستم هوش مصنوعی خود نام RankBrain را انتخاب کرده است که برای کمک به پردازش نتایج جستجوی خود به کار می رود.

یادگیری ماشین (Machine Learning) چیست؟

یادگیری ماشین به این معناست که یک کامپیوتر به خود می گوید که چگونه باید کاری را انجام دهد، نه اینکه به وسیله انسان آموزش داده شود و یا برنامه ریزی دقیق انجام گیرد.

هوش مصنوعی (Artificial intelligence) چیست؟

هوش مصنوعی به این معناست که کامپیوتر می تواند به اندازه یک انسان هوشمند باشد، حداقل در دستیابی به دانش از طریق آموخته هایش و برقراری ارتباط های جدید.

آیا هوش مصنوعی با یادگیری ماشین تفاوت دارد؟

به نظر می رسد که این دو معانی یکسانی دارند. برخی آن ها را به جای یکدیگر استفاده می کنند و یا یادگیری ماشین را برای توصیف نوعی از هوش مصنوعی به کار می برند.

آیا RankBrain بخشی از الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) است؟

Hummingbird الگوریتم جستجوی کلی است، درست همانطور که ماشین یک موتور دارد و موتور خود ممکن است از قطعات مختلف ساخته شده باشد؛ Hummingbird نیز شامل بخش های مختلفی است که RankBrain یکی از جدیدترین آن هاست.

Hummingbird همچنین شامل قطعات دیگری است مانند:

الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن، الگوریتم Payday، الگوریتم کبوتر، الگوریتم TopHeavy، الگوریتم Mobile-Friendly و الگوریتم دزدان دریایی که هر کدام به منظوری طراحی شده اند.

سیگنال های گوگل

گوگل از سیگنال ها برای کمک به تعیین نحوه رتبه بندی (PageRank) صفحات وب استفاده می کند. همه این سیگنال ها توسط بخش های مختلف الگوریتم Hummingbird پردازش می شوند تا دریابند که کدام صفحات در پاسخ به جستجوهای مختلف نشان داده خواهند شد.

چند سیگنال وجود دارد؟

گوگل بیش از 200 سیگنال رتبه بندی اصلی دارد و ممکن است تا 10،000 سیگنال فرعی داشته باشد.

گوگل اصطلاحات معروف و مفهوم ها (synonym smart و conceptual smart) را تشخیص می دهد. در حال حاضر اگر در گوگل کلمه Apple را سرچ کنید، به جای نمایش نتایج مرتبط با سیب، سایت شرکت اپل، اخبار مرتبط و ویکیپدیای آن را مشاهده خواهید کرد.

گوگل از طریق نمودار دانش (Knowledge Graph) که در سال 2012 راه اندازی شد در درک ارتباط بین کلمات هوشمند تر شد. نمودار دانش پایگاه داده ای از اطلاعات و روابط بین آن هاست.

الگوریتم RankBrain برای تفسیر بهتر این داده ها ایجاد شده و در بهبود نتایج جستجو مؤثر است.

فاکتورهایی که در رتبه بندی گوگل اهمیت دارند عبارت اند از:

  1. محتوا
  2. لینک ها
  3. هوش مصنوعی گوگل (RankBrain)

در مقاله بعدی یکی دیگر از الگوریتم های گوگل به نام الگوریتم Possum گوگل را معرفی خواهیم کرد.

یکی از خدمات نشنال سافت سئو و بهینه سازی وب سایت و بالا بردن رتبه وب سایت در موتور های جستجو می باشد.

شما می توانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان سئو با شماره 021-26420097 تماس بگیرید و یا درخواست تماس خود را از طریق فرم تماس با ما ارسال نمائید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تهران، خیابان شریعتی، خیابان ظفر، بلوار آرش
0919 5305100 ارتباط با مشتریان