معرفی الگوریتم موبایل گدون گوگل
الگوریتم موبایل گدون گوگل یکی از الگوریتم های سئو گوگل می باشد که در سال 2015 ارائه شد.
معرفی الگوریتم موبایل گدون گوگل

گوگل هر بار با دادن الگوریتمی جدید و آپدیت های آن تحول عظیمی در نتایج سرچ ایجاد می کند به طوری که امروزه برای داشتن سایتی که از لحاظ سئو بهینه باشد و در صفحه اول نتایج ظاهر شود هزینه های سنگین و کارهای فراوانی صورت می گیرد و به موضوع بسیار مهمی در دنیا تبدیل شده است.

شرکت طراحی وب سایت ما به شما پیشنهاد می کند که با خواندن مطالب الگوریتم ها و کسب اطلاعات بیشتر، طراحی وب سایت و سئو و بهینه سازی سایت خود را به ما واگذار کنید.

در مقاله قبلی از نشنال سافت، الگوریتم کبوتر گوگل را بررسی کردیم.

حال الگوریتم دیگری به نام الگوریتم موبایل گدون گوگل را مطرح می کنیم.

در آوریل سال 2015، گوگل الگوریتم Mobilegeddon را برای رتبه بندی نتایج جستجوی تلفن همراه منتشر کرد. نام این الگوریتم از ترکیب دو واژه Mobile و Armageddon گرفته شده است.

گوگل می گوید که وب سایت ها نیاز به layout و متن دارند که به اندازه کافی بزرگ باشند، بنابراین افراد مجبور نیستند بزرگ نمایی (Zoom) و یا حرکت به صورت افقی را انجام دهند. کاربران همچنین باید بتوانند به راحتی روی لینک ها از طریق یک رابط لمسی کلیک کنند.

بیشتر افراد در تلفن همراه جستجو می کنند و از طریق گوشی های هوشمند به وب دسترسی دارند، گوگل باید مطمئن شود که بهترین نتایج را برای کاربران ارائه می دهد. این الگوریتم طراحی شده است تا به سایت هایی که Mobile-Friendly هستند در نتایج جستجوی تلفن همراه کمک کند. عملکرد این الگوریتم بر روی تبلت ها یا دسکتاپ ها اثر نخواهد گذاشت.

گوگل با استفاده از ابزاری به نام Mobile-Friendly Test tool وضعیت صفحات وب شما را بررسی می کند. صفحات وب شما یا Mobile-Friendly هستند یا نه. حالت میانه ای وجود ندارد.

گوگل یک لیست سه گانه از آنچه که این بروز رسانی بر آن تاثیر می گذارد، ارائه کرد:

  • فقط رتبه بندی جستجو در دستگاه های تلفن همراه را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • نتایج جستجو را در تمام زبان های جهان تحت تاثیر قرار می دهد.
  • اعمال نتایج به صفحات شخصی، نه کل وب سایت ها.

گوگل زمان زیادی را برای ایجاد تغییرات صرف کرد و از صفحات خود نسخه های Mobile-Friendly ایجاد کرد که موجب تجربه کاربری بهتر و مسائل کمتری در جامعه جستجو شد. گوگل به بهبود تجربه کاربر (UX) اهمیت زیادی می دهد و هماهنگ با رفتار کاربر بروز رسانی هایی را ارائه می کند.

براساس مجموعه داده ها، شرکت نرم افزاری Searchmetrics متوجه شد که میانگین از دست رفتن رتبه بندی سایت های غیر دوستانه، به طور متوسط 0.21 موقعیت بود. شرکت بازاریابی محتوا BrightEdge بیش از 20000، URL را از زمان بروز رسانی ردیابی کرده است و 21 درصد کاهش در URLهای غیر دوستانه را در 3 صفحه اول نتایج جستجو نشان می دهد.

در مقاله بعدی یکی دیگر از الگوریتم های گوگل به نام الگوریتم Rankbrain گوگل را معرفی خواهیم کرد.

یکی از خدمات نشنال سافت سئو و بهینه سازی وب سایت و بالا بردن رتبه وب سایت در موتور های جستجو می باشد.

شما می توانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان سئو با شماره 021-26420097 تماس بگیرید و یا درخواست تماس خود را از طریق فرم تماس با ما ارسال نمائید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تهران، خیابان شریعتی، خیابان ظفر، بلوار آرش
0919 5305100 ارتباط با مشتریان